Hoe de hazen lopen …..

Ik kreeg de pen van Anneke Hettema en dacht: “ Hoe pak ik dit nu aan?”
Ik heb de ledenlijst er eens bij gepakt en zag toen tot mijn eigen verbazing dat ik met ca 40% van de leden een “dreudjen” heb. Al voor ik bij het UGK kwam zingen was er al een connectie met deze mensen, allemaal van uiteenlopende aard. Als vader van mijn kinderen, als echtgenoot, als leerling op de technische school, als zoon van de melkboer, als puberende dansleerling, doordat ik als uitvoerder bij een bouwbedrijf heb gewerkt, als vriend, als familie van, als zwager, als buurjongen. Kortom, zoals ze in de Achterhoek zeggen: ”ons kent ons”.

Hieronder een overzicht op alfabetische volgorde:

• Thea Aarendonk : al menig dansje mee gemaakt op de dansles bij Witjes toen ik 15 jaar was.
  • Leo Bussink : leren kennen tijdens mijn werk als uitvoerder en we zaten samen in het bouwteam van de verbouwing van de school in Stokkum.
  • Jacques van Dijk : gezorgd dat er een traplift werd geplaatst in het huis van zijn schoonmoeder en met zijn vrouw Mieke in een werkgroep van de kerk gezeten.
  • Frans van Hal : onze zonen zijn vrienden.
  • Els Hendriksen : het bouwbedrijf waar ik werkte kocht kozijnen bij het timmerbedrijf van Els en Theo.
  • Stef Hermsen : bij de ouders van Stef kwam mijn vader altijd de melk bezorgen en als wij vader mee hielpen mochten we daar altijd naar het toilet.
  • Bertus Janssen : mijn tekenleraar op de technische school.
  • Leny van de Kamp : ooit buren van mijn dochter. En de vader van Theo was ook melkboer.
  • Maria Ketelaar : heb met het bouwbedrijf waar ik werkte het huis van haar ouders gerenoveerd.
  • Hermien Koster : vriendin van de schoonmoeder van mijn dochter.
  • Tineke Meester : mijn liefhebbende echtgenote.
  • Gonny Peters : al 55 jaar bevriend met haar man en we wonen op hetzelfde hofje.
  • Wim Ratering : als je vroeger naar de kermis ging werd je perfect bediend door Wim.
  • Klaas Roele : beiden al vele jaren lid van kegelclub “de Vriendschap“.
  • Ans Roes : al meer dan 45 jaar getrouwd met mijn oudste broer.
  • Thea Tangelder : als uitvoerder van het bouwbedrijf een uitbreiding van hun woonhuis
  • Jan en Yvonne Velthausz : zwager en schoonzus van mijn oudste zus.
  • Hans Visser : getrouwd met een voormalig buurmeisje. Haar ouders en mijn ouders waren goed bevriend .
  • Nico Wissing : buurjongen uit de Delweg. Menig kattenkwaad mee uitgehaald.
  • Tonny Freriks : zus van een schoonzus.

Ik realiseer me dat ik veel andere leden van ons koor alleen nog maar van gezicht ken, maar ik zal er de komende tijd eens wat vaker met de ”vernemstok op uut goan”om ook hen bij naam te leren kennen.

Ik vond het een uitdaging om dit te mogen schrijven en zeg tot slot: Good goan en weer komm’n bij het UGK!

Toon Roes

Ik geef de pen door aan Anton Visser.