Verslag slotavond zangseizoen 2015-2016

Maandagavond 27 juni 2016 was de afsluitende avond van het zangseizoen 2015 – 2016. De bassen waren dit keer aan de beurt om deze avond te organiseren. Hier lees je waar zij het UGK op hebben getrakteerd.De bassen hadden lang nagedacht over het concept hoe deze avond in te vullen. Zij dachten: ‘We zijn een zangkoor en waarom zijn we een zangkoor? Precies, om te zingen.’

Maar ja, geen gewone repetitieavond maar wat dan wel? Geleidelijk borrelden de ideeën op en kwam er een karaoke- avond uit de bus. Enkele bassen zochten het internet af en samen vonden ze een leuk programma. 3.000 liedjes in alle talen, muziekstijlen en jaartallen, te veel om op te noemen of zelfs allemaal te zingen. Lijst gemaakt van meest bekende nummers en geprint als mogelijke voorbeelden.

Opening van de avond door de bassen in vakantiekleding. Na de koffie met cake trapten zij af met een kraker van mannenkoor Karrespoor; Mooi Man.
Tekst met achtergrondfilmpje via internet en de beamer van Allard en de laptop van Leo, op het grote scherm geprojecteerd.
“Makkelijker kunnen we het niet maken……….wel leuker!!!!!
Het duurde niet lang of de spontane aanmeldingen stroomden binnen.
Alma van Hoevelaak, sopraan, beet de spits af met het gevoelige; ik geef je een roosje m’n roosje. Prachtig gezongen en de refreintjes door iedereen meegezongen, natuurlijk.
Er volgden “een keur van artiesten” met ieder haar of zijn eigen voorkeur of kwaliteiten.
Van “het dorp”van Wim Sonneveld tot aan de Salvera’s en Hepie en Hepie met een vertolking van “ik lig op m’n kussen stil te dromen”.
Duetten/trio’s/kwartetten/ aparte zanggroepen en een speciale mystery guest met “aan de Amsterdamse grachten”.
Ook onze gewaardeerde secretaris kon haar gevoelens voor haar Amsterdamse komaf maar moeilijk onderdrukken. Er werd niet één nummer gezongen zonder de uitdrukkelijke ondersteuning van het koor met alle aanhang.
Tekst op groot scherm en lekker meebléeeeeren, geen dirigent die er wat van zei…….
Bijna geen tijd voor een hapje of een drankje, ieder vermaakte zich goed.

Om 22.30 uur werd de avond afgesloten met een kop koffie en een broodje warme hap en de bassen vonden het wel een gezellige avond en wellicht enkele anderen ook. De trofee voor de  meest originele en best uitgevoerde act werd door een deskundige jury van de bassen uitgereikt aan Alma van Hoevelaak.