Muzikale begeleiding

Voor de muzikale begeleiding op de piano vertrouwt het Ulfts Gemengd Koor op pianist en organist Henk Bennink.
Henk, geboren op 27 februari 1961 en afkomstig uit Gendringen, volgde op 7 jarige leeftijd al zijn eerste pianolessen. Henk studeerde later aan het Stedelijk Conservatorium te Arnhem bij Jacques Hendriks. Na deze opleiding in 1985 succesvol te hebben afgesloten, studeerde hij bovendien enige jaren kerkorgel bij Roel Smit. Henk begeleidt het Ulfts Gemengd Koor dan ook regelmatig op zowel de piano als op het orgel.
Naast de begeleiding van het Ulfts Gemengd Koor  en zijn werkzaamheden als pianodocent treedt Henk ook regelmatig op als gastpianist of -organist. Verder is hij ook de vaste pianist bij het Ulfts Mannenkoor.