Ontmoeting van 2 koren in Wyler

Op 26 juni van dit jaar trad het UGK onder leiding van Gerard Rutjes op in de St. Johannes Baptistkerk in Wyler. In dit artikel lees je daar meer over.

• Chöre singen über Grenzen hinweg.
  • Ontmoeting van twee koren in Wyler.
  • Ulfts Gemengdkoor o.l.v. Gerard Rutjes en het Sankt Cäcilienchor o.l.v. Theo Giesbers. Organist Henk Bennink.
  • Voorganger Pastor Scholten.
  • Kermiszondag 26 juni 2016, 12.15 uur in de St. Johannes Baptistkerk.

Op woensdag 22 juni togen we van het UGK naar Wyler voor de generale repetitie.
We werden hartelijk ontvangen en het samen zingen met het koor van Wyler ging prima.
In de pauze werden we getrakteerd op koffie of thee en gebak, we konden kiezen uit heerlijke taarten die de koorleden gebakken hadden. Ook was er nog bier of frisdrank en hartige hapjes.
Het was heel gezellig.

Zondag 26 juni waren we weer om 11.15 uur in Wyler om in te zingen, de koren stonden door elkaar.De dirigenten dirigeerden tijdens de mis om en om. Als openingslied zongen we Let my light shine bright. Kyrie uit de Cäcilien Messe van Robert Führer, soliste Kirsten Jansen. In plaats van Gloria zongen we This little light of mine.

Als tussenzang, Let the people praise. Offerandelied, Amazing grace, soliste Kirsten Jansen, met muzikale begeleiding van piano, blokfluit, gitaar en drum. Sanctus en Agnus Dei uit de Cäcilien Messe. Communielied, O happy Day, dit werd enthousiast gezongen met een solist uit het Wyler koor.

Slotlied; Thanks be to God. Het was een mooie viering en het was fijn om met zo’n groot koor hieraan een bijdrage te mogen leveren. Deze samenwerking is zeker voor herhaling vatbaar.

Na afloop gingen we met z’n allen naar de kermistent waar de schutterij een optreden verzorgde, en wij nog een gezellig samenzijn hadden met koffie en gebak en een kermisborrel.