Lenteconcert voor de 5e keer in De Hemel

Op zaterdagavond 23 april 2016

Ook dit jaar heeft het UGK weer een voorjaarsconcert gegeven. en voor de vijfde keer op rij vond dit plaats in De Hemel. Een klein jubileum dus dat plaats vond op 23 april 2016.
Voor de vijfde keer op rij hebben wij weer ons voorjaarsconcert kunnen zingen in De Hemel. Onze dirigent Gerard Rutjes en pianist Henk Bennink waren goed op dreef en inspireerden ons om alles te geven in het zeer gevarieerde programma.
Timeline Music, de band van Leo Bussink, verzorgde het programma tijdens de pauze en na afloop van ons muziekprogramma.
Het concert begon met het mooie Frühlingsahnung van Felix Mendelssohn-Bartholdy, gevolgd door Summertime en Barcarolle. Vervolgens brachten de mannen het nummer Down by the Sally Gardens ten gehore. Een pluim voor de uitvoering hiervan. Hallelujah, Love Changes Everything en het swingende Java Jive volgden in rap tempo.
In de pauze kwam de band van Leo aan de beurt. Herkenbare nummers zoals Back home again van John Denver, een medley van The Cats en Tickets to heaven, brachten de stemming er flink in. De band was in haar enthousme niet te stoppen met het uitvoeren van hun muziek wat resulteerde in enige onrust in het publiek. Gerard nam de leiding en besloot ons concertprogramma te vervolgen.
Hierna vervolgde ons koor het programma met Die Nachtigall van Goethe, The Dance van Edward Elgar, Which is the Properest Day to Drink en het Russische Suliko. Met de liederen Gabriella’s Song, You raise me up en Asithi, werd ons concert succesvol afgesloten.
Timeline Music verzorgde toen nog het programma met het nummer Sweet Caroline van Neil Diamond en The young ones van Cliff Richard. In de zaal werd enthousiast meegezongen met nummers van Nick en Simon, The Eagles en Guus Meeuwis.
Rond 22.00 uur werd de avond afgesloten.

Dit concertverslag is geschreven door Alma van Hoevelaak