Kerstconcert Ulft Gemengd Koor en Ulfts Mannenkoor.

KERSTFEEST UGK/UMK 2016 IN ULFT

Het kerstconcert van ons koor samen met het Ulfts Mannenkoor vond plaats op zondag 18 december in de H.H. Petrus en Pauluskerk in Ulft. Het Ulfts Gemengd Koor (UGK) stond wederom onder leiding van Gerard Rutjes. Het Ulfts Mannenkoor (UMK) werd gedirigeerd door Piet van der Sande. Henk Bennink bespeelde beurtelings de piano en het orgel. Debby Wissing nam de presentatie voor haar rekening en gaf een toelichting op de gezongen nummers

en vertelde het kerstverhaal. IMG_5314

S’middags vond er eerst nog een laatste generale plaats en hadden beide koren er alle vertrouwen in dat het concert een succes zou worden. Het klonk heel goed en de akoestiek in de kerk was prima.

Wim Ratering was gelukkig ook weer aanwezig. Hij zong weer mee met het UGK maar is ook lid van het UMK. Voor hem was het dus een drukke dag.

De kerk zal vol met enthousiast publiek dat met de kerstliedjes in de samenzang goed meezong. Voor de beide koren werkte dit aanstekelijk en motiverend. Het podium stond helemaal vol met zangers maar met een beetje passen en meten kwam het toch nog goed.

Het UMK en UGK begonnen gezamenlijk met het “Once in Royal David’s  City”.Na de samenzang met het publiek vervolgde het UGK met een zestal nummers zoals “Alles was Odem hat”, “Puer natus est” uit de Pastoralmesse, “Mariae Wiegenlied”, “Sei wilkommen” uit het Weihnachtsoratorium en “Wie lieblich sind die Boten” uit Paulus.
IMG_5309

Het UMK startte hierna met het Byzantijnse “Boh predwitschnie” en vervolgde het koor in vlot tempo met “Gruss an die heilige Nacht” waarna de solisten Herman Hunting en Theo Overgoor de nummers “Maria durch ein Dornwald ging” en “El Nacimiento” zongen.

kerstconcert 3

Gezegd kan worden dat het UMK een behoorlijk volume ontwikkelde en zij regelmatig aangespoord werd door hun dirigent om – tijdens de samenzang met het UGK – haar volume wat te matigen. Dat gold met name in het samen gezongen Transeamus.

Het kerstverhaal werd verteld door de presentatrice Debby Wissing waarna het UMK weer verder ging met het mooie nummer van Bach: “Jesus bleibet meine Freude” en de beide solisten Theo Reijntjes en wederom Theo Overgoor de nummers: “Leise rieselt der Schnee”en ”Joy to the world” vertolkten.

kerstconcert 1

Het UGK nam het concert over met de nummers: “Ein hoher Tag kömmt, Christmas Lullaby, Nativity Carol en O, Holy Night”. Het concert werd afgesloten met het gezamenlijk gezongen nummer: “O Du  Fröhliche” van Dantanello.
IMG_5323

Op wat kleine foutjes na, was dit een geweldig en sfeervol concert  met een tevreden publiek dat helemaal in de kerstsfeer was gekomen door ook zelf actief mee te zingen. Om ongeveer 18.30 uur werd het kerstconcert afgesloten en begon de kerstvakantie.
IMG_5316

9 januari 2017 start het UGK weer met de nieuwjaarsbijeenkomst.

Alma van Hoevelaak

Voor meer foto’s zie fotoalbum Kerstconcert 2016