Verslag Kevelaar 2023

Al heel lang organiseert onze dirigent Gerard Rutjes de bedevaart vanuit de Betuwe naar Kevelaar op de tweede donderdag van augustus.
In 2016 heeft Gerard een aantal bassen gevraagd om het gelegenheidskoor voor deze bedevaart te ondersteunen. We hebben toen met 5 bassen meegedaan te weten: Frans, Herman, Stef, Peter en ik. Ook in 2018 en 2019 hebben we meegedaan. In 2020 en 2021 is de bedevaart niet doorgegaan
vanwege corona. In 2022 hadden we al gerepeteerd in de kerk van Haalderen, maar is de bedevaart afgelast, vanwege
de te verwachten hoge temperatuur op die donderdag. Afgelopen jaar heeft men de bedevaart verplaatst naar de tweede zaterdag in mei om geen last te hebben van de hitte.

Van ons koor hebben Herman, Stef, Toon en ik weer meegedaan. Na twee repetities in Haalderen, met het gelegenheidskoor van zo’n 60 mensen, hebben we op 13 mei een aantal prachtige diensten samen met de sopraan soliste Kersten Jansen en de harmonie mogen verzorgen.Het is een genot om in de basiliek van Kevelaar te zingen. Tijdens de Eucharistieviering om 9.30 uur hebben we o.a. het Panis Angelicus en het Laudate Dominum met soliste gezongen. Tijdens de Mariaviering om 13.30 uur hebben we o.a. het Ave Maris Stella en het Ave Maria van C. Frank gezongen.
Tijdens het lof om 16.30 uur hebben we het Herr deine Gűte en het Jubilate Deo van M. Frisina ook met soliste gezongen.

Bij elkaar kunnen we weer terug kijken op een prachtige dag met mooie zang en ook mooi weer.
Anton Visser