De emoties van een golfkoning

Golfkoning van het Ulfts Gemengd Koor

Bij de indeling van de groepen liep de spanning reeds hoog op. Bij sommige koorleden was dat reeds goed te merken. In welke groep en bij welke personen zit ik nu? Het regelde zich allemaal van zelf.

Onze groep bestond uit : Willemien, Anton, René en Jos M. Na een korte uitleg werd er gestart. De samenwerking in onze groep was heel goed. De afslag ging gepaard met missers, maar ook met zeer goede afspeelplekken dichtbij the green. In onze groep was de spanning goed te merken, want de scores bleven vrij dichtbij elkaar. Na enkele holes te hebben gespeeld, werd de strijd om de hegemonie in onze groep heel goed merkbaar. De laatste paar holes werden zelfs bereikt na 2 of 3 slagen.

De tweestrijd ging bij de laatste holes tussen René en Jos M. Uiteindelijk werd deze sportieve strijd gewonnen door Jos M. met 26 punten en René met 28 punten op de 2e plaats. De discussie tijdens de BBQ werd steeds spannender. Welke speler zou er beter hebben gescoord?Na de heerlijke BBQ werd door onze voorzitter Maria de uitslag bekend gemaakt. Onze emotie steeg naar een hoogtepunt bij het bekend maken van de plaatsen 1 en 2.

Golfkoning van het Ulfts Gemengd Koor

Uiteindelijk werd onze groep als winnende groep uitgeroepen. Maar de bewuste golfkoning wist toen nog niet, dat hij ook bij onze groep zat. We werden als groep keurig versierd met een “krans” en verblijd met een “tas’ heerlijkheden. Daarna zaten we nog gezellig met elkaar te discussiëren over : “Wie zou de beste persoonlijke score hebben?”

Na enige tijd nam Maria weer het woord en toen werd bekend gemaakt, dat de golfkoning bij onze groep zat. René was op de 2e plaats geëindigd en Jos (ondergetekende) werd als golfkoning uitgeroepen voor dit jaar. Ik ontving zeer emotioneel de wisselbeker van Maria en ik mag deze “waardevolle”beker een geheel jaar behouden tot een volgende koning(in) zich volgend jaar weer aanbiedt.

De golfkoning was erg ingenomen met deze verering en zal de prijs het hele jaar goed bewaren. Ik zal dat met liefde en plezier doen voor het UGK. Van de beheerder van golfclub ‘t Lohr ontving ik een staand golfballetje. Een leuke bijkomstigheid is: De Golfkoning stelde zelf vorig jaar voor om de aanstaande koning(in) persoonlijk een stukje te laten schrijven over deze gebeurtenis voor ons Koorvenster. Maar nu was Jos zelf de klos. Ik heb het zeker met liefde en veel plezier gedaan.

Een dank aan allen voor de goede en leuke avond. De Koning kijkt al weer uit naar volgend jaar om de wisselbeker te overhandigen aan de nieuwe Koning(in) van het UGK in het jaar 2016.

Jullie Golfkoning, Jos Messink