De laatste editie van de hand van Alois Mecking

Zoals uit onderstaand fragment van de notulen van de jaarvergadering van 3 maart 1996 blijkt is de aankondiging gedaan dat het eerste Koorvenster zal verschijnen op 25 maart 1996. Eind 1995 werd de wens geopperd om een clubblad te laten verschijnen van het UGK. De vraag was: wie wil dat op zich nemen?

notulen eerste koorvensterNa een lange stilte heb ik toen aangeboden om een poging te doen. Ik zou aan het eind van dat jaar met de zogenaamde “VUT” gaan en ik dacht dan nog wel wat vrije tijd over te hebben. Er werd een redactie geformeerd en ziedaar: het eerste kindje kon geboren worden.

Vanaf de eerste uitgave tot nu heb ik 80 Koorvensters mogen samenstellen, maar dat deed ik niet alleen natuurlijk. Dankzij ijverige redactieleden ging de trein rollen en hij bleef dat doen tot en met dit Koorvenster; de editie van januari 2016.

Er is echter toch wel het een en ander veranderd in de afgelopen 20 jaar. Alle bijdragen van de leden werden in het begin veelal in handgeschreven teksten aangeleverd. Alles moest worden overgetypt en naderhand met (hand)knip- en plakwerk tot een boekje worden verwerkt. Vandaag de dag is het nog steeds knip- en plakwerk maar dan digitaal.

In de loop van de afgelopen 20 jaar hebben zich heel wat redactieleden ingezet om het Koorvenster steeds weer ‘vol’ te krijgen. Niet te vergeten ook, al degenen die een vaste rubriek hebben verzorgd en alle leden die ad-hoc verslagen schreven van optredens en gebeurtenissen.

Ik wil iedereen bedanken die, op welke wijze dan ook, heeft bijgedragen de 80 Koorvensters tot een succes te maken. Ik wens mijn opvol(g)(st)er alle succes. Ik wens u allen, mede namens de redactie, een gezond, gelukkig en muzikaal 2016.

(voor het laatst) jullie hoofderedacteur,

Alois Mecking