Nieuwjaarsbijeenkomst 2016

Nieuwjaarsbijeenkomst UGK op 4 januari 2016 in het Hemeltje

Het jaarlijkse nieuwjaarsfeest begon om 19.30 uur en alle leden werden bij de deur verwelkomd door de tenoren met een feestelijk drankje Sekt. Daarbij werd ook een geplastificeerd kleurenkaartje uitgereikt (ontworpen door Willem) dat correspondeerde met de kleur die de tafels hadden. De tenoren hadden dit keer het programma samengesteld en zij vertelden dat er ook een ‘mystery guest’ zou komen.

Er werd getoost op het nieuwe jaar waarna Maria vermeldde dat er kerstkaarten zijn binnengekomen van Tonny en Corry, Arco Mandemaker en Fenna. Bericht van verhindering is ontvangen van Els Heister vanwege ziekte van haar man. Ook Thea Kraan en Jan en Diny Jansen moesten verstek laten gaan. Er werd gezongen voor Netty die toen jarig was. Thea Kraan is weer thuis en heeft diverse onderzoeken ondergaan zoals een MRI-scan. Vanaf deze plaats van harte beterschap gewenst. De huldiging van Thea zal op een later tijdstip plaatsvinden.

Wel werd Alois gehuldigd voor zijn vele werk voor Koorvenster in de afgelopen 20 jaar. Hij heeft samen met de redactiecommissie veel werk verzet maar stopt nu na 20 jaar. Alois werd hartelijk bedankt en kreeg een envelop met inhoud uitgereikt. Ook Thea Mecking werd hartelijk bedankt voor al haar werk in de kledingcommissie. van het koor.

Koorvenster in de huidige vorm zal niet meer verschijnen. Het bestuur zal zich, samen met de redactiecommissie, beraden op een vervolg in een andere vorm dan de huidige uitgave. Het laatste koorvenster verschijnt de 2e week van januari.

Onze dirigent Gerard werd hartelijk bedankt voor zijn inspanningen van het afgelopen jaar en ontving daarbij een fles met geestrijk vocht. Maria bedankte ook al haar medebestuursleden en natuurlijk ook de leden voor alle activiteiten waar zo hard voor is gewerkt. Zij noemde bijvoorbeeld het bezoek aan het Mispage Koor in Nieuwveen en de gezellige dag op 20 september, die we bij hen hebben doorgebracht in Langeraar en Aalsmeer. Natuurlijk mogen we niet vergeten hoe gezellig ons zomeruitje was, waarbij ons koor zich van haar sportieve zijde liet zien met het golfen in Voorst. De daaropvolgende barbecue op het zonnige terras was ook een succes.

De concerten van het afgelopen jaar waren succesvol en vooral het Kerstconcert was echt een topper. Maar niet te vergeten zijn het benefietconcert voor Pastor Cor Peters en het concert en feest n.a.v. het 50-jarig huwelijksfeest in Netterden van Hermien en Gerard Koster.

Tenslotte stond Maria nog even stil bij het overlijden van 2 koorleden van het afgelopen jaar. Er werd koffie geschonken met cake dat gebakken is door de echtgenotes van de tenoren.

Vervolgens begon het programma. Er waren 4 groepen, de tafels rood, groen, blauw en crème. Per tafel zal een prijs worden uitgereikt. Het programma begon met de eerste activiteit: het oplossen van rebussen. Jos T. en Jan waren hiervoor verantwoordelijk. Vervolgens werd per tafel een letterspel gespeeld waarbij Jos M. en Hans de leiding hadden. 4 Mensen hadden bij dit spel een karton om zich heen met letters. Er werd een spreekwoord c.q. gezegde genoemd en het ontbrekende woord van 4 letters moest dan worden geraden. Grote hilariteit en plezier ontstonden bij de uitvoering.

Daarna werden  per tafel quizvragen gesteld door Alois en Jacques met soms best lastige vragen. De andere tafels antwoordden vaak ook ongevraagd mee! In ieder geval verliep de avond in een zeer geanimeerde stemming waarbij een hapje en een drankje niet ontbrak.

Ingespannen aan het puzzelen

Na brood en spelen, trad de ‘mystery guest’ Ben Lukassen op met zijn gitaar. Heel leuk en succesvol zong hij een half uur lang Achterhoekse liedjes in het dialect zoals “Ulft, Oer, “m’n opa” en “kleine keerltjes”. Hij heeft nog als kind bij de Ulftse Nachtegaaltjes gezongen.

Daarna werden de harmonica’s bespeeld door Alois Mecking en Jan Velthausz. Er werd enthousiast meegezongen.

Tenslotte werden de winnaars van de quiz, het letterspel en de spreekwoorden bekend gemaakt. De vierde plaats werd groep groen, de derde plaats werd groep créme, de tweede plaats kwam toe aan groep blauw en de winnaar werd groep rood.

Activiteit→ Rebussen Quiz Letterspel Totaal Plaats
Groep ↓
Rood 4 4 3 11 1
Blauw 3 2 2 7 2
Crème 1 1 4* 6 3
Groen 2 3 1* 6 4
      *Tijdbepaald

Er werden nog broodjes kroket uitgedeeld met koffie of thee en de avond werd beëindigd door Maria om 10.45 uur. Het was een heel gezellige avond en de tenoren werden hartelijk bedankt voor organiseren van het avond.

Alma van Hoevelaak