Kerstconcert Antonius kerk 2015

Zondag 20 december 2015 om 16.30 uur in de St. Antoniuskerk te Ulft.

Het UGK was dit jaar te gast bij de Ulftse Nachtegalen & Luscinia o.l.v. Ben Simmes en Lizette Tijdink. I.v.m. de afwezigheid van Henk Bennink heeft Ben Simmes het UGK op de piano begeleid.

Het concert in de sfeervol versierde kerk werd geopend door de Nachtegalen en Luscinia, met Jelmer Simmes op viool. Ze vertolkten volgens traditie het Once in Royal Davids’s City.

Aansluitend volgde het openingswoord door de voorzitter Grada Heikamp.

Vervolgens zongen de Nachtegalen en Luscinia: Ave Maria, The Lamb Muziek en Personent hodie, en het kinderkoor zong:  De herdertjes lagen bij nachte en Nu zijt wellekome.

Hierna was het UGK aan de beurt. We waren er helemaal klaar voor na een goede voorbereiding met extra repetities. We zongen: Ein hoher Tag kömmt, Wiegenlied der Hirten, Wünschet Jerusalem Glück, dit nummer dat we vorig jaar te moeilijk vonden, zat er nu goed in, vooral hulde aan de sopranen.

De Nachtegalen en Luscinia zongen: Het was een Maged uitverkoren en te Bethlehem geboren.

Het kinderkoor zong: Ik mag hier aan uw kribbe staan en Deck the hall.

De laatste nummers voor de pauze : Durme, met soliste Suzan Heveling en I lest né le divin enfant, werden door de Nachtegalen en Luscinia gezongen.

Na de pauze zong het UGK: Behold, I Bring You Good Tidings en All Bells in paradise, (ging hier en daar niet zoals her hoorde, maar we kwamen toch goed aan het einde).

De Nachtegalen zongen: Christmastime en Lucina: There is no rose. Vervolgens zongen ze samen: This little babe.

Het kinderkoor zong, mooi uitgedost als kertsgroep: A la berline postiljon. Het publiek deed enthousiast mee, heel leuk.

De Nachtegalen en Lucinia vervolgden hun indrukwekkende optreden met: Guten Abend, gut’ Nacht, Still, still, still en Leise rieselt der Schnee, met prachtige solo’s van Martje v.d. Kamp en Jelmer Simmes op viool.

Tot slot zongen de gezamenlijke koren: Candlelight Carol, Cantique de Noël en op ontroerende wijze het: Stille Nacht, waarna een staande ovatie volgde door het talrijke publiek.

Na het slot- en dankwoord van de voorzitter ging iedereen met een voldaan gevoel naar huis.

Wij danken onze dirigent Gerard Rutjes voor zijn grote bijdrage aan dit mooie concert.

Hermien Koster