Terugblik Nieuwjaarsbijeenkomst 2017

In de zaal van De Hemel in Ulft, tevens ons repetitielokaal, vond op maandag 9 januari, vanaf 19:30 uur onze jaarlijkse nieuwjaarsbijeenkomst plaats. Het is een avond waarop het bestuur met haar leden, en hun partners, wil terugblikken op het voorgaande jaar. Maar er werd ook vooruitgekeken, naar de plannen en concert die het UGK in 2017 wil realiseren.

Openingswoord van de voorzitter
Onze voorzitter Maria opende de avond. Hieronder lees je haar voorwoord. (Na het voorwoord gaat het verslag verder.)

Goedenavond Dames en Heren,

Hartelijk welkom op deze Nieuwjaars bijeenkomst, die een iets ander programma heeft dan voorgaande jaren. De reden is dat het Bestuur iets extra’s wil doen vooral voor de leden, die de koor reis om welke reden dan ook hebben moeten missen. We hebben een speciale gast uitgenodigd: Troubadour  Gery Groot Zwaaftink en de avond zal worden afgesloten met een hapjesbuffet.

Van Thea Tangelder een kaart gekregen, ze is herstellende van een operatie, ze wenst ons een fijne avond. Welkom Riet. Fijn dat je vanavond samen met Gerard bij ons kunnen zijn. We hopen dat je snel weer op de repetitie kunt zijn.

Terug kijkend op 2016….. dit is een bewogen jaar geweest, waarin wij afscheid hebben moeten nemen van Thea Kraan. Zij zou gehuldigd worden voor 50 jaar lidmaatschap van ons koor, maar  helaas heeft ze dit niet meer mee kunnen maken. Thea is uit ons midden, maar zeker niet uit ons hart.

In April vierden wij het eerste lustrum UGK in de Hemel. In een goed gevulde zaal hebben we samen met TimeLine Music een fijn concert gegeven.
Een bijzondere ervaring is ons optreden in de Kruisberg geweest, waar we voor de vluchtelingen hebben gezongen. We hebben in juni in Wyler een H.Mis verzorgd met het kerkkoor van Wyler. Na de H. Mis  was er een gezellig samenzijn met koffie en taart. De seizoensafsluiting was een gezellige en muzikale avond…waarin een ieder zijn of haar talent kon laten horen.

In september hebben we de koorreis gehad, het was een fantastische reis. Alles was goed georganiseerd mede dankzij onze secretaresse. Samen met Modern Voices hebben we een mooi  concert gegeven en een leuk contact gehad met dit koor uit Leipzig. Het bestuur heeft als waardering van de leden een mooi bedrag gekregen en we zijn er samen met onze partners lekker van uit wezen eten.

Na, ik denk wel haast 50? jaar hebben we een nieuw logo gekregen. We hebben een vernieuwde website, de huisstijl is veranderd, het logo is aan de nieuwe kleuren aangepast en ook de koorkleding gaat er bij informele optredens  anders uitzien.

2016 hebben we afgesloten met twee  kerstconcerten: het eerste met het Ulfts Mannenkoor. Het publiek heeft het heel mooi gevonden en er zijn ook veel kaarten verkocht. Voor het UGK heeft het concert een mooi bedrag aan inkomsten  opgeleverd . De  maandag daarop hebben we kerstliederen gezongen in het zorgcentrum Antonia in Terborg. Wat is het toch fijn om te zien dat die mensen daar zo van onze zang genoten hebben. Dat gaf ons allen een goed kerstgevoel.

Ik dank  iedereen die er aan heeft mee gewerkt om dit jaar tot een succes te maken! Koorleden,  jullie  wil ik graag bedanken voor de inzet van het afgelopen jaar. Ook dank aan Gerard Rutjes en Henk Bennink voor hun fantastische werk van het afgelopen jaar. Mijn  mede bestuursleden bedank ik voor de fijne samenwerking. Tot slot wil ik iedereen graag een gelukkig en voorspoedig 2017 toewensen met allen die jullie dierbaar zijn, en voor de koorleden heel veel zangplezier in 2017!
Maria Ketelaar, voorzitter UGK.

Vervolg van het verslag…

We hebben eerst stil gestaan bij het overlijden van ons erelid Thea Kraan, zij overleed 15 februari 2016.
Daarna hebben we samen getoast op het nieuwe jaar en werd iedereen getrakteerd op koffie met krentenwegge.
nj 2017 5

Vervolgens werden we verrast met een optreden van de Achterhoekse troubadour Gery Groot Zwaaftink uit Vorden. Hij zong met gitaar eigen liedjes en daarbij vertelde hij volksverhalen in het dialect, dit duurde een half uur.

nj 2017 3

Hierna volgde de huldiging van de jubilarissen.
Nettie Kok 50 jaar lid.
Alois Mecking 25 jaar lid.
Leny v.d. Kamp 12,5 jaar lid.
Fenna Spier, 12,5 jaar lid.
jubilaris 1

Zij werden toegesproken door Maria en ontvingen een Oorkonde, bloemen, een attentie en een hartelijk applaus van de aanwezigen.
Nadat we allemaal waren voorzien van een drankje vervolgde de troubadour zijn optreden.
Hierna konden we smullen van een overheerlijk warm en koud hapjesbuffet, aangeboden door het bestuur, dit vooral ook voor de leden die niet mee konden met onze koorreis naar Leipzig.
nj 2017 8

Rond 23.00 uur sloot Maria deze zeer geslaagde avond af.

Hermien Koster.

Voor foto’s van deze nieuwjaarsbijeenkomst ga naar fotoalbum nieuwjaarsbijeenkomst 2017