Kerstconcert Gendringen 2017

Het Kerstconcert op vrijdag 15 december 2017 – 20.00 uurin de St. Martinuskerk te Gendringen.

Georganiseerd door Kerkkoor St. Martinus o.l.v. Cindy Gregoor.
m.m.v. Ulfts Gemengd Koor o.l.v. Gerard Rutjes.
Eternal Singers uit s-Heerenberg.
Begeleiding op piano en orgel Henk Bennink.

Omdat de generale repetitie met Henk Bennink op 11 december i.v.m. winters weer niet doorging waren we om 18.00 uur in de kerk om het programma door te nemen. Cindy Gregoor, de dirigent van het Kerkkoor Gendringen begon met inzingen en met repeteren en om 18.45 nam onze dirigent het van Cindy over. We waren dus goed ingezongen.De mooi versierde kerk zat vol toen voorzitter Fons Jansen van het Kerkkoor Gendringen de avond opende. Hij gaf het stokje over aan Lady speaker Monique Pennings die alle liederen van de koren op voortreffelijke wijze aankondigde. Het Kerkkoor St. Martinus zong het 1e blok van 30 minuten, mooie stemmige liederen.
Er werd goed gezongen, ze brachten ons meteen al in de Kerstsfeer, heel mooi.

Daarna volgde de Groep Eternal Singers, een vlotte enthousiaste groep. Zij zongen zonder dirigent maar wel met een muziekband hun repertoire van voornamelijk Engelse Kerstliedjes: liederen en muziek die vooral goed aanslaan bij de jongeren.

Het Ulfts Gemengd Koor opende met:

And the Glory of the Lord uit “The Messiah” G.F. Händel
en Wie lieblich sind die Boten uit “Paulus” F. Mendelssohn-Bartholdy. O Little Town of Bethlehem arr: R. Vaughan Williams On Christmas Night arr: A. van Deursen
Ein hoher Tag kömmt G.A. Homilius
A la Puerta del Cielo, Spaans Kerstlied arr: A. Snyder
Arruru, Mexicaans Kerstlied arr: C.C. Miller
Christmas Classic Celebration arr. P.M. Liebergen

Bij de eerste twee liederen lieten wij hier en daar wel wat steken vallen, maar we kwamen toch goed aan het eind. Tot slot zongen de drie koren samen met het publiek “O du fröhliche” met orgelbegeleiding van Henk Bennink. Het was een mooie afsluiting van een fijn Kerstconcert dat door het publiek werd beloond met een staande ovatie.

Na een dankwoord door de voorzitter en de bloemen voor de dirigenten, organist-pianist en Lady speaker, hebben we nog gezellig nagepraat onder het genot van koffie of thee met krentenwegge en heerlijke Glühwein.

Hermien Koster.