Verslag kerstconcert Gendringen 2019

Zaterdagavond 21 december hebben we een kerstconcert verzorgd in de Martinuskerk in Gendringen.

Op 17 december is Alois Mecking, onze tenor, totaal onverwacht overleden. Alois heeft veel betekend voor ons koor. Chris heeft dat ook aan de aanwezigen verteld aan het begin van het concert. We hebben het concert opgedragen aan Alois en met onze gedachten ook bij Thea hebben we onze prachtige kerstliederen gezongen.

We begonnen met een lied dat door alle aanwezigen kon worden meegezongen Wij komen tezamen. Daarna zongen we tijdens het eerste deel van het concert uit “The Messiah” van Händel And the glory of the Lord, de Engelse Carol On Christmas Night, gevolgd door het mooie Duitse lied Heilige Nacht aan het begin van de 19 de eeuw geschreven door Johann Friedrich Reichardt. Uit het Oratorium “Paulus” van Felix Mendelssohn-Bartholdy zongen we Wie lieblich sind die Boten, de boodschappers die de vrede verkondigen. Met Nu zijt wellekome kon iedereen in de kerk weer meezingen en we sloten het eerste deel af met de Cantate Ein hoher Tag kömmt.

Irene Idema en Erik MullerIrene Idema en Erik Muller verzorgden het intermezzo met de prachtige warme klanken van piano en cello. Zij speelden achtereenvolgens de serenade Ständchen van Schubert, Oblivion van Piazzolla en Vocalise van Rachmaninov. Tijdens het tweede deel van het concert zongen we Behold, I bring You Good Tidings van Sir John Goss, de Nativity Carol van John Rutter, Do You Hear What I Hear en Transeamus van Hubert Cuypers. Daarna werd door onze soliste Astrid Heuvels Leise rieselt der Schnee prachtig vertolkt. Daarna de samenzang Ere zij God in deze dagen, dat gevolgd werd door het 16 de -eeuwse Spaanse wiegenlied A la Puerta del Cielo en Stille Nacht. We sloten dit concert af met Feliz Navidad. een mooi slotlied van een sfeervol concert.

Anneke Hettema

Fotoalbum kerstconcert Gendringen 2019