Herinnering aan RESONET IN LAUDIBUS

Toen wij net de zaak verkocht hadden, rond 2000, hadden wij een rondreis Portugal gepland.

Wij landden in Jerez in Spanje, prachtige stad!, waar we een auto huurden en verder het land introkken.

Frans, mijn broer,  was toen al bezig met de opbouw van een nieuwe boerderij in Elvas net over de grens met Spanje bij Badagos.

Wij maakten samen met Frans en Ria bijzondere tochten en zo kwamen we ook aan in Maräo. Kleine straatjes naar een burcht en kerk. Onder de burcht daalden we trappetjes af om te komen bij een groot overdekt waterbassin, waar heel vroeger vrouwen de was deden. Frans zette het lied Resonet in Laudibus in, en vooral het

Apa-ru-it resoneerde prachtig over dat waterbassin.

Dit lied brengt voor mij een dierbare herinnering aan Frans.

En zo hebben we allemaal een dierbare herinnering aan koorleden die niet meer onder ons zijn. Jammer dat we niet mochten zingen met Kerst, maar ik hoop dat we  in dit jaar  weer een goede start mogen maken!

Frieda Heijmen van Hal.

Ik geef de pen door aan Annet Heijnst