Huldiging Klaas Roele

Huldiging Klaas Roele op 7 januari 2024. Toespraak Maria Ketelaar.

Beste Klaas,

Net als voor veel jubilarissen ben ik voor jou ook het archief ingedoken. In het koorvenster van 2012 staat een interview van jou.
Enkele dingen heb ik er uit geprikt. Je bent in Purmer NH geboren, in Edam naar de lagere school, en daarna naar de Ambachtsschool. Toen je 15 jaar werd ging je van school werd je monteur in Hoorn. Werkzaamheden waren afwisselend de ene keer was je chauffeur en de andere keer een poosje monteur.

Ali leerde je kennen in Edam op een dans feestje. Je kreeg een baan aangeboden in Silvolde, een woning erbij en er werd getrouwd. Dat was in
Silvolde en zo kwamen jullie in de Achterhoek, nu wonen jullie al ruim 48 jaar met veel plezier in Gendringen. Jullie hebben samen twee kinderen en drie kleinkinderen. In december waren jullie 60 jaar getrouwd. Ik zou nog wel meer kunnen vertellen, maar het hele interview staat ook op de website in het koorvenster, dat kan iedereen nog nalezen.

Wat het zingen betreft: Als kind heb je bij een knapenkoor in Edam al de Mattheus Passion mee gezongen. Ervaring met zingen had je dus al.
Na al die jaren werken ging je met 60 jaar met pensioen. Je kreeg toen meer vrije tijd en ben je gaan zingen bij Kunst en Vriendschap in Silvolde, maar toen dat koor werd opgeheven, ben je op 6 september 2010 naar het Ulfts Gemengd Koor gekomen. Je was altijd een trouw en gezellig lid van ons koor. Je bent meerder keren mee geweest op koorreis. Als er geholpen moest worden met piano of wat dan ook je stond altijd klaar om te helpen.

12,5 jaar lid ben je nu. Ik zou je nog vele jaren plezier bij ons koor willen toe wensen,  maar in december heb je aangegeven om te stoppen, je vindt het moeilijk om de muziek in te studeren. We willen je graag bedanken, voor de 12,5 jaar dat je lid was van ons koor.

Maria Ketelaar