• Dit evenement is voorbij.

Concert in de Alte Börse met Modern Voices.

17 september 2016 vanaf 16:00 - 19:00

handelsboerse2 Als onderdeel van de koorreis naar Leipzig, treedt het Ulfts Gemengd Koor op zaterdag 17 september op in de Alte Börse. Tijdens dit optreden zal het Ulfts Gemengd Koor een aantal liederen ten gehore brengen samen met de Modern Voices. Als onderdeel van de koorreis naar Leipzig, treedt het Ulfts Gemengd Koor op zaterdag 17 september op in de Alte Börse. Tijdens dit optreden zal het Ulfts Gemengd Koor een aantal liederen ten gehore brengen samen met de Modern Voices. Als onderdeel van de koorreis naar Leipzig, treedt het Ulfts Gemengd Koor op zaterdag 17 september op in de Alte Börse. Tijdens dit optreden zal het Ulfts Gemengd Koor een aantal liederen ten gehore brengen samen met de Modern Voices.

De Modern Voices

Lorem Ipsum

Wat is de Alte Börse

The Old Stock Exchange is Leipzig oudste vergadering bouw van koopman en een van de oudste barokke gebouwen in de stad.

De beslissing om te bouwen was op 6 mei 1678 van 30 grote handelaren, nadat het een traditie om te voldoen aan het einde van de grote transacties in een neutrale ruimte en verzegelen dit was geworden. Diezelfde maand, op 30 mei werd begonnen met bouwen op de Naschmarkt.

Het ontwerp van de oude beurs heeft parallellen met het paleis in de grote tuin en de Lusthaus in Italiaanse tuin in Dresden in veel details. Het ontwerp van het gebouw dateert waarschijnlijk van Johann Georg Starcke, de belangrijkste bouwmeester van de bovenste gebouw autoriteit op het gebied rechter Johann Georg II. In Dresden. Voor het ontwerp van het interieur lijkt geen ontwerpen werden te worden genomen. Bij de uitvoering van het gebouw naast de Leipzig Raad Maurermeister Christian Richter onder andere, werden de steenhouwers Andreas Junghans uit Rochlitz, Hans Caspar Beck van Laucha en Melchior Bock van Zeitz, en de meester-timmerman Christian Smith betrokken. Reeds in 1679, voltooid in shell gebouw werd voor het eerst in gebruik genomen. Echter, de Old Stock Exchange volledig ingevulde alleen in het jaar 1687

De toevoeging “Old” Handelsbedrijf was nodig tot 1886, toen de Nieuwe Markt werd ingehuldigd op Tröndlinring.

Datum:
17 september 2016