Nieuwsbrief seizoen 2021-2022

Nieuwsbrief seizoen 2021-2022 zomereditie
Etten 06-08-2022

Beste zangers vrienden,
Het was een raar zangseizoen, 2021-2022: een seizoen van lockdown, dan weer zingen en dan weer niet. Vanaf 15 december weer een lockdown tot 7 februari 2022. 14 februari konden we eindelijk weer samen zijn en gingen we weer repeteren. Hopelijk blijven ons hier de komende tijd lockdowns bespaard.

Als ik dit zit te schrijven hebben wij de vakantie alweer een tijdje achter ons liggen. We hebben een fijne rustige vakantie gehad. Een paar dagen naar Sauerland geweest, heerlijk van de omgeving genoten. Op dinsdag 19 juli zijn we de trotse opa en oma geworden van ons vijfde
kleinkind, Noalynn. Ze is met 33 weken geboren op dinsdag 19 juli. Ze doet het super goed, zo goed dat ze op woensdag 3 augustus met haar mama naar huis mocht.

Voor het UGK zit de vakantie er weer bijna op. Hopelijk hebben jullie net zo van de vakantie en het mooie weer, thuis of waar dan ook, kunnen genieten.

We mochten de afgelopen periode twee nieuwe koorleden verwelkomen. Wies Keulen, ze zingt bij de alten en Ben Buiting, hij zingt bij de bassen. Vanaf deze plek wens ik hen beide veel plezier en succes bij ons koor en hopelijk gaan jullie je thuis voelen bij ons. Ook Alma van Hoevelaak is weer terug als koorlid, ze zingt weer bij de sopranen. We zijn blij dat Alma er weer bij is.

Vrijdag 24 juni mochten we in de kerk OLV Tenhemelopneming in Huissen de huwelijksmis van Saskia en Casper opluisteren. Een prachtige mis waar we heel fijn en goed hebben gezongen. Zo bijzonder om voor een bruidspaar dat gaat trouwen te zingen.

Maandag 27 juni hadden we onze afsluiting van het seizoen bij de Mulderije. Om 19.30 uur was iedereen aanwezig en  begonnen we met koffie met taart. De alten hadden heerlijke taarten gebakken, dus het was smullen. Daarna hadden we de door onszelf gecreëerde rommelmarkt, die geleid werd door Willem Slagveld. Hij is een kenner op dit gebied. Toen we uitgekocht waren hebben we drie rondjes bingo gespeeld onder het genot van een lekker drankje. De bingo en de verkoop van de rommelmarkt brachten een leuk bedrag op voor onze kas. Om 21.00 uur kwam de frietwagen en konden we met z’n allen naar hartenlust eten wat we wilden. Het smaakte ons allen goed. Het was een geslaagde avond die georganiseerd werd door de alten.

Jos Teitink heeft na 38 jaar helaas om gezondheidsreden zijn lidmaatschap opgezegd. We hebben Jos op passende wijze bedankt voor zijn lidmaatschap al die jaren.
Riet Kamphuis komt op 15 augustus afscheid nemen van ons allemaal in de Mulderije, onder het genot van een drankje. Zo kunnen we gezellig met haar kletsen.

In September 2019 zijn we op bezoek geweest bij vrouwenkoor “con brio ”in Ebersdorf, t.g.v. hun 60-jarig bestaan. Als cadeau kregen ze van het UGK een cadeaubon om een muziekstuk naar wens aan te schaffen. Dat hebben ze inmiddels gedaan. Ze hebben koor- en pianopartituur gekocht: van het lied Regenbogenfarben van Kerstin Ott. Een heel mooie stuk. Het is een lied dat vertelt: laten we de wereld schilderen in regenbogen kleuren, laat de wereld stralen, regenboogvlaggen….We wensen het koor veel plezier met dit stuk en we hopen het een keer live te horen zingen…wie weet.

Geplande activiteiten zijn:
16 december: Kerstconcert in de Martelaren van Gorkum kerk in Varsselder, met medewerking van harpiste Judith Baakman en aan de piano worden we begeleid door Julian Simmes, omdat Henk Bennink al bezet was. Aanvang van dit concert is 19.30 uur.
19 december: kerstconcert in een zorgcentrum, helaas is daar tot nu toe nog geen duidelijkheid over.

De website is nu ook weer met allerlei informatie bijgewerkt, met verslagen en foto’s. Wekelijks wordt er druk aan gewerkt om alles up to date te houden. Thea heeft van Chris Ketelaar, onze  webmaster, steeds meer rechten gekregen om zelf aanpassingen en/of aanvullingen te doen. Dat scheelt ons enorm in de kosten en Thea is er een kei in, dat kan ik jullie wel vertellen. Daar zijn we heel erg blij mee.
Het is altijd wenselijk dat leden iets inbrengen wat we op de website kunnen zetten. Een leuk verhaal een leuke foto enz.
Er is inmiddels een pagina, 70-jarig jubileum, en historie. Heb je iets leuks? Laat ‘t maar weten

Anne Marie Krijgsman, de stemcoach, komt ook weer om onze stemmen wat bij te schaven. Ze komt op maandag 5 september, maandag 3 oktober, en maandag 7 november, al deze avonden beginnen we gewoon om 19.30 uur. Mocht Gerard wat meer tijd nodig hebben voor de repetitie dan gaan we wat langer door.

Op maandag 15 augustus beginnen we om 19.30 uur weer met de repetities. Riet Kamphuis komt dan gezellig koffiedrinken. Ze wil op deze manier met een traktatie afscheid nemen van het UGK.

Ik hoop jullie dan allen weer te zien bij de Mulderije.

Hartelijke zangersgroeten namens het bestuur,
Maria Ketelaar,