• Dit evenement is voorbij.

65 jarig jubileum UGK

28 oktober 2018 vanaf 10:00 - 11:00

Ter gelegenheid van het 65 jarig jubileum UGK zullen we zingen tijdens de eucharistieviering op 28 oktober 2018 in de Petrus en Paulus kerk te Ulft. Tijdens deze mis verleent Marjo Harmsen medewerking als soliste.In deze jubileummis wordt door het Ulfts Gemengd Koor Missa brevis van Joseph Haydn gezongen, waarbij Marjo Harmsen de solopartij bij het Benedictus  zingt.

Daarnaast zingt het UGK

• Die Ehre Gottes aus der Natur: Die Himmel rühmen van Ludwig van Beethoven
  • Gott meine Zuversicht van Franz Schubert
  • Excelsus Superomnes Gentes van Pergolesi met solo Marjo Harmsen
  • Laudate Dominum van Mozart met solo Marjo Harmsen
  • Ave Maria van Bach-Gounod
  • Thanks be to God van Stanley Dickson

Marjo Harmsen, sopraan.

Zingen is voor Marjo een passie en zij zong al vanaf haar kindertijd bij een kinderkoor in Duitsland, dat door haar moeder werd gedirigeerd. Op latere leeftijd zong ze in een jongerenkoor in Ede.

Ze heeft gestudeerd aan de “Schumann Akademie” in Zwolle en volgde vele jaren zangles o.a. bij Elena Vink.

Met haar vaste pianiste Mey Lingga geeft ze tegenwoordig ook haar eigen concerten onder de naam Duo Amoroso. Daarnaast zingt zij bij het kwartet Let us Wander, dat klassiek zingt met een knipoog en bij de band Lads ’n Lassies, dat traditionele Ierse en Schotse folk vertolkt.

Van  2013 tot 2018 is ze dirigente geweest van Liberate uit Gaanderen  en sinds kort ook dirigente van Cantadoe en van Landgoedkoor Slangenburg. Daarnaast valt ze in als dirigent en geeft ze stemvorming aan diverse koren. Voor beide koren arrangeert ze ook hun muziek.

Marjo Harmsen wordt geregeld gevraagd haar medewerking te verlenen bij diverse koren en speciale projecten, zowel op zang als dirigeergebied.

Datum:
28 oktober 2018