Kerstconcert UGK Debbeshoek 2023

Op maandag 18 december heeft het Ulfts Gemengd Koor een kerstconcert gegeven met medewerking van Petit Four.

Het programma werd iets ingekort omdat er geen pauze was. Een aantal kerstliederen werden gezamenlijk gezongen. Deze Nederlandse  kerstliederen horen bij dit concert.

Het was een geslaagd concert en de aanwezigen hebben zichtbaar genoten.

Petit 4 (uitspreken Petit (frans) four (engels)) is een kwartet dat bestaat uit vier dames die allemaal al sinds jaar en dag bij de Ulftse Nachtegalen zingen:

– Maike Cornelissen – kleindochter van Adriaan Hendriks, oprichter van Ulftse Nachtegalen én het Ulfts Gemengd Koor
– De zussen Karen van Hal en Esther ten Brink. Hun vader was vroeger pianist van de Nachtegalen.
– En Martje van de Kamp, de sopraan van het gezelschap en al sinds haar tiende een Nachtegaal.

De dames zingen al zo’n 10 jaar samen bij het vocaal ensemble van de Ulftse Nachtegalen: Luscinia. En omdat de dames graag nog meer samen wilden zingen, zingen zij nu sinds een jaar samen in het kwartet Petit Four. Ze zingen alles a capella, dus zonder pianobegeleiding. Vanavond zingen zij een zestal nummers voor u, van een zacht klassiek slaapliedje voor het kindeke jezus tot een uitbundige kerstmedley met klassiekers als We wish you a merry christmas.

Tijdens de kerstviering las voorzitster UGK, Maria Ketelaar, het volgende gedicht voor:

Kerst is de mooiste tijd van het jaar
Gezellig met z’n allen bij elkaar.
Kerst is niet zomaar een feest
Het is een bepaalde wens, gedachten,
een warmtevol feest.
Kerst is voor iedereen,
Niemand in de kou alleen.
Kerstmis vol vreugde en geluk
Geen tijd voor zorgen, of vervelende dingen.
Het is tijd om bij de kerstboom gezellig kerstliedjes te gaan zingen.
Een mooie boom rijk versierd, de lichtjes aan.
Een mooie tijd breekt aan, voor iedereen die ongelukkig is steken we een kaarsje aan.

-0-0-0-